tisdag 12 april 2011

Sperrning (när vi sätter ihop fiskarna) av torsk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hence du måste ju vara en Röstexpert. Vad vet du om fisket nord och nordväst om Röst, tänker på Josefstaren, Örbogeskallen och detta område?

Är också nyfiken på området väst Röst kring Brunsöyskallen, verkar vara några fina skallar här. Har du fiskat mycket här? Är det svårt att navigera ut den vägen?

Henric Wigren sa...

Brunsöyskallen är ett väldigt fint ställe vid denna tiden av säsongen, efter skei. Väldigt mycket stor fisk. Jag har inte fiskat så mycket där under sommaren men jag vet att en del fiskar där med gott resultat även under sommaren. I och med att det är nära till större djup där så är även artrikedomen något större. Under säsongen som kommer nu så kommer jag att experimentera lite mer och prova olika fiskeplatser. Man blir lätt bekväm då fisket på de platserna man har är så bra. Sen är jag ingen större fantast av att fiska på djupa vatten. När det blir mer än 40m. så brukar jag lägga om drifterna. Dels är fighten roligare + att man kan sätta tillbaka all fisk som man får.
Du får komma upp till campen i sommar så kan vi ta en expedition tillsammans.

//Hence

P.s. det vore kul om du kunde skriva vem du är så att jag vet vem jag skriver till :)...